Service & Contact deelnemers

Contact opnemen

Bel met onze klantenservice

Je kunt ons bellen op telefoonnummer 020 541 82 00. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 08:00 uur tot 17:00 uur.

Stuur een e-mail of brief

Neem contact met ons op via onderstaand contactformulier of stuur een e-mail. Wij helpen je graag verder.

Schrijf je liever een brief? Dat kan naar ons postadres:

Pensioenfonds PGB
Afd. Klantenservice
Postbus 2311
1180 EH Amstelveen

Bezoek ons

Dat kan op afspraak. Je kunt een afspraak maken via onze afdeling klantenservice.

Het bezoekadres is:
Prof. E.M. Meijerslaan 2
1183 AV Amstelveen

Heb je een suggestie of ben je ontevreden?

Dan luisteren wij graag. We doen er alles aan om je zo goed mogelijk van dienst te zijn. Maar soms gaat er iets mis. Of misschien vind je dat we iets kunnen verbeteren. Dan vinden we het belangrijk dat je ons dit laat weten. Want alleen dan kunnen we jou en anderen in de toekomst beter helpen. Wil je weten wat we al verbeterden nadat wij suggesties en klachten kregen? Kijk dan op ‘Wij luisteren’.

Contact opnemen voor Persvragen of Bestuurszaken

Veelgestelde vragen

  • Hoe wijzig ik mijn persoonlijke gegevens?

    Hoe geef ik mijn e-mailadres door?

    Het is belangrijk dat wij jouw juiste e-mailadres hebben. Je krijgt namelijk een e-mail van ons als er een bericht voor je klaarstaat. Die kunnen wij alleen sturen als wij jouw juiste e-mailadres hebben.

    Heb je een nieuw e-mailadres? Dan pas je dit zelf aan op MijnPGBpensioen. Je logt hiervoor in met de DigiD-app, of met DigiD mét sms-controle. Vanuit privacy-oogpunt kunnen wij het e-mailadres niet voor je aanpassen.

    Nadat je bent ingelogd op MijnPGBpensioen, klik je rechtsboven op jouw naam. Vervolgens klik je op ‘Persoonlijke gegevens en voorkeuren’. Hier klik je op ‘Correspondentiegegevens aanpassen’ om jouw e-mailadres te veranderen.  

    Rekeningnummer doorgeven

    Krijg je pensioen van ons en heb je een nieuw rekeningnummer? Dan is het belangrijk dat je jouw nieuwe rekeningnummer snel aan ons doorgeeft. Dan weet je zeker dat jouw pensioen op de juiste rekening komt.

    Je verandert je rekeningnummer op MijnPGBpensioen bij 'Mijn persoonlijke gegevens'. Hiervoor log je in met de DigiD-app of met DigiD met sms-controle.  

    Nadat je bent ingelogd op MijnPGBpensioen, klik je rechtsboven op jouw naam. Vervolgens klik je op ‘Persoonlijke gegevens en voorkeuren’. Hier klik je op ‘Rekeningnummer aanpassen’ om jouw rekeningnummer te veranderen.  

    Stuur je liever een e-mail of brief? Dat kan ook. Vermeld hierin dan je oude én nieuwe rekeningnummer en je relatienummer. En je stuurt een kopie van jouw bankpas of rekeningafschrift mee. Je vindt de contactgegevens onderaan deze pagina.

    Adreswijziging doorgeven

    Verhuis je binnen Nederland?
    Je schrijft je in bij jouw nieuwe gemeente. Die geeft vervolgens jouw nieuwe adres aan ons door. Dat hoef je dus niet zelf aan ons door te geven.

    Je verhuist in of naar het buitenland
    Jouw gemeente geeft jouw nieuwe adres niet aan ons door. Dat moet je zélf doen. Stuur ons dan een e-mail of brief. Je vindt onze contactgegevens onderaan deze pagina. 

    Let op: Je krijgt 2% minder AOW voor elk jaar dat je in het buitenland woont en werkt. Kijk voor meer informatie op de website van de Sociale Verzekeringsbank.

  • Hoe log ik uit op MijnPGBpensioen?

    Om uit te loggen klik je op het menu rechtsboven op de pagina: op de groen-witte knop Uitloggen. Je wordt ook automatisch uitgelogd als je 15 minuten niet actief bent op MijnPGBpensioen.

  • Ik kan moeilijk rondkomen. Kan Pensioenfonds PGB iets voor mij doen?

    Wist je dat 1 op de 5 huishoudens in Nederland moeite heeft om iedere maand de rekeningen te betalen? Zeker nu alle prijzen stijgen, is het voor steeds meer mensen lastig om rond te komen. Daarom doet Pensioenfonds PGB mee met Geldfit. Op Geldfit ontdek je in 2 minuten wat je kunt doen om meer grip op je geld te krijgen. Je leest daar ook hoe je gratis hulp kunt krijgen. Dat kan anoniem.

  • Waar vind ik mijn digitale post?

    Om bij jouw post te komen log je in op MijnPGBpensioen met jouw DigiD. Als je op ‘Postvak en documenten’ klikt, zie je alle post die wij stuurden.

    We blijven MijnPGBpensioen natuurlijk verder ontwikkelen en laten je weten wanneer er nieuwe functionaliteiten zijn die voor jou handig kunnen zijn. Wil je geen nieuws missen? Geef dan jouw e-mailadres en communicatievoorkeur door. Dat kan hier.

  • Hoe geef ik een suggestie of klacht door?

    Wij doen er alles aan om je zo goed mogelijk van dienst te zijn. Helaas gaat er soms iets mis. Het is belangrijk dat je ons dat laat weten. Want alleen dan kunnen wij onze service verbeteren of naar een oplossing zoeken.

    Ben je ontevreden? Neem dan contact met ons op. Wij helpen je graag verder. 

Persvragen en Bestuurszaken

Persvragen

Voor persvragen kun je contact opnemen met de afdeling Woordvoering door een e-mail te sturen of ons te bellen op telefoonnummer: 020 702 42 51.

Bestuurszaken

Voor bestuurszaken kun je ons mailen of bellen op telefoonnummer:
020 541 84 18.