Aanmelden

 

 

Ik ben werkgever


Pensioenaangifte met UPA

U wilt een snelle en efficiënte pensioenadministratie. Daarom verandert de manier waarop u uw pensioengegevens aan ons doorgeeft. Op deze pagina leest u wat UPA is en wat dit voor u betekent.

Bekijk ook ons filmpje:


 

Wat is UPA en hoe werkt het?
UPA staat voor Uniforme Pensioen Aangifte. Dat is een nieuwe standaard om direct vanuit het salarispakket gegevens door te geven. Snel, efficiënt en met weinig kans op fouten.

Als u zelf de administratie doet:
Via uw salarispakket geeft u elke maand (of elke 4 weken) de gegevens aan ons door. Dat gaat via een UPA-bericht. Wij halen alle salaris- en dienstverbandgegevens uit dit bericht. Op basis van deze gegevens krijgt u een factuur. Dit is meteen uw eindafrekening.

Zitten er fouten in uw UPA-bericht? Dan ziet u dit direct terug in uw salarispakket en op mijnpgbdesk.nl.
U corrigeert deze fouten zelf in uw salarispakket. Daarna stuurt u een gecorrigeerd UPA-bericht naar ons op.

Als iemand anders uw administratie doet:
Dan machtigt u uw administratiekantoor. Zodat zij namens u UPA-berichten naar ons kunnen opsturen. U leest onder 'Hoe bereid ik mijn administratie voor op UPA?' hoe u deze machtiging afgeeft.

Handleiding aanleveren via UPA
In deze handleiding vindt u meer informatie over de pensioenaangifte via UPA.

Let op: Heeft u een middelloonregeling? Dan hoeft u voorlopig niets te doen. Dat komt omdat u pas in 2019 overgaat op UPA.
Waar moet ik op letten als ik een UPA-bericht opstuur?
Heeft u een beschikbare premieregeling of een gecombineerde regeling? Dan vindt u de 'handleiding aanlevering via UPA' hier. Heeft u een middelloonregeling? Dan hoeft u niets te doen.