Administratie

Jouw werknemers bouwen pensioen bij ons op. Daarom hebben wij gegevens van je nodig. Dit doe je via mijnpgbdesk.nl.

  • Wat is mijnpgbdesk.nl?

    Mijnpgbdesk.nl is de online pensioenomgeving voor werkgevers. Je kunt hier de meeste pensioenzaken eenvoudig en digitaal regelen.

    Je kunt op mijnpgbdesk.nl:

    • Via ‘Mijn profiel’ jouw bedrijfsgegevens inzien en eventueel het correspondentie-en factuuradres aanpassen;
    • Via ‘Machtigingen’ jouw administratiekantoor machtigen en toegang geven tot het account;
    • Via ‘Accounts’ een extra sub-account aanmaken voor een collega;
    • Via ‘Voorkeuren’ opgeven of je de nota’s digitaal wilt ontvangen en op welk e-mailadres;
    • Via ‘Overzicht werknemers‘ zien wie van jouw werknemers pensioen bij ons opbouwen;
    • Via ‘Overzicht loongegevens' zien welke loongegevens van jouw werknemers aan ons zijn doorgegeven;
    • Via ‘Facturen en specificaties’ de nota’s en specificaties inzien en downloaden;
    • Via ‘Overzicht regelingen’ de juiste regelingkenmerken en de belangrijkste kenmerken van jouw pensioenregeling zien.
    • Via ‘UPA-instellingen’ de UPA -machtiging regelen;
    • Via ‘Overzicht UPA berichten’ controleren of jouw UPA-berichten door ons zijn ontvangen;
    • Via 'Bestandsuitwisseling' kun je bestanden met ons delen die niet via e-mail gedeeld mogen worden.

    Als je nog geen account hebt
    Je kunt eenvoudig een account aanmaken. Daarvoor ga je naar mijnpgbdesk.nl. Onderaan de inlogpagina klik je op ‘Account aanmaken’. Nadat je je hebt geregistreerd, krijg je jouw wachtwoord per post op het bedrijfsadres. Dat duurt maximaal 5 werkdagen. Duurt dit te lang? Dan mag je ons ook bellen en vragen om een wachtwoord reset via e-mail. Is jouw administratiekantoor ook bij Pensioenfonds PGB geregistreerd met een eigen relatienummer? Dan kan je hen machtigen. Via de optie 'Machtigingen' onder ‘Mijn Profiel’ is dit mogelijk door de gewenste vinkjes te plaatsen.
    Let op: Je geeft je administratiekantoor een aparte machtiging voor het insturen van UPA-berichten. Je kan dit instellen via de optie 'UPA-instellingen'.

  • Hoe geef ik mijn gegevens aan jullie door?

    Als je zelf de administratie doet:
    Via jouw salarispakket geef je elke maand (of elke 4 weken) de gegevens aan ons door. Dat gaat via een UPA-bericht. Wij halen alle salaris- en dienstverbandgegevens uit dit bericht. Op basis van deze gegevens krijg je een factuur. Zitten er fouten in jouw UPA-bericht? Dan zie je dit direct terug in jouw salarispakket en op mijnpgbdesk.nl. Je corrigeert deze fouten zelf in jouw salarispakket. Daarna stuur je een gecorrigeerd UPA-bericht naar ons op. Wil je meer weten over UPA? Je leest dit op onze UPA-pagina. Hier vind je ook een handleiding en tips.

    Als iemand anders jouw administratie doet:
    Dan machtig je jouw administratiekantoor bij 'UPA-instellingen'. Zodat zij namens jou UPA-berichten naar ons kunnen opsturen. Hoe je dit doet, lees je op onze UPA-pagina

  • Je bent een administratiekantoor

    Een administratiekantoor dat zich bij ons heeft aangemeld, krijgt een eigen relatienummer van ons. Een administratiekantoor kan een eigen account aanmaken voor mijnpgbdesk.nl met een eigen relatienummer. Met 1 administratiekantooraccount voor mijnpgbdesk.nl kunnen zij voor meerdere werkgevers UPA-berichten insturen.