Jaarverslag 2018: lastig jaar voor pensioen

9-5-2019

​Het jaar 2018 eindigde teleurstellend, met het eerste verlies op de beleggingen sinds 2008. Hierdoor stokte het herstel van het pensioenfonds. Gelukkig was er een buffer opgebouwd en verbeterden de beurskoersen begin 2019 weer. Hierdoor blijft er zicht bestaan op indexatie in de komende jaren. De kans op een verlaging blijft bij Pensioenfonds PGB de komende jaren heel erg klein.

Meer hierover leest u in het digitale jaarverslagmagazine 2018 van Pensioenfonds PGB.

U vindt daarin ook een toelichting van een van onze leden van het verantwoordingsorgaan op het werk van deze vertegenwoordigers van (gepensioneerde) deelnemers en werkgevers. Zij kijken namens u mee in de keuken van het fonds en geven elk jaar hun kijk op de ontwikkelingen via het jaarverslag.

In het magazine staat ook het voorwoord van onze voorzitter, Ruud Degenhardt, en interviews met de vijf gidsen die in onze canon ingaan op het heden, verleden en de toekomst van het pensioenfonds.

U vindt hier het digitale jaarverslagmagazine 2018.

Maatschappelijk verantwoord beleggen
In 2018 zijn flinke stappen gezet op het gebied van maatschappelijk verantwoord beleggen. We doen onder meer veel uitgebreider van verslag van onze activiteiten op het gebied van duurzaam beleggen. Zo publiceren we dit jaar voor het eerst een speciaal jaarverslag over MVB. Dit verschijnt eind mei.

Heeft u digitale communicatie? Dan ontvangt u hierover een mailing.

Meer informatie
Wilt u ons volledige jaarverslag lezen? U vindt het hier. Wilt u meer weten over onze actuele financiële situatie? Bekijk dan onze dekkingsgraad. Of lees de informatie over het eerste kwartaal van 2019.